16.6.09

Gästdesigner i juni

Hej.

Jag fick frågan av Sara om jag ville vara Gäst-DT i juni och testa det fina månadspaketet, och naturligtvis ville jag det. Det är alltid lika roligt att få nytt material i sin hand, att inspireras av och när jag satte mig ned blev det 3 layouter och 1 kort.


1969.

På den här layouten har jag använt mig av papper från månadspaketet. Älskar ju att använda saxen och klippa sönder mina papper och skapa nya mönster och dekorationer. På den här layouten har jag använt mig av namnet som det gröna pappret heter "Just shillin" som dekoration. Till titel har jag använt American Craft Thickers Shoe Box 'Bubblegum' och My little shoebox mini alpha, finns i butiken. Övrigt är stämpel från Catlife press; Small Queen face (finns i butiken), röda blingstenar (finns i butiken och fjärilsstans (som är privat).


Äntligen sommarlov

Den här layouten började med en gul cardstock. Jag tog sedan och blandade turkos akrylfärg och vatten i en liten sprayflaska. Sedan tog jag baksidan på en förpackning och några chipboardstjärnor som jag lade på cardstocken och sprayade över. Papprena (ej det rosa), ugglorna (papper från AC), bradsen och knapparna är från månadspaketet. Till titel har jag använt American Craft Thickers Shoe Box 'Bubblegum' och My little shoebox mini alpha, finns i butiken. Övrigt; röda blingstenar.


Mina killar.

Papper och knappar från månadspaketet. Journalingrutor från Elle's studio. Titel: American Craft Thickers Shoe Box 'Bubblegum' och My little shoebox mini alpha, finns i butiken. Örigt: Stjärngem och blingstenar.



Av pappersresterna ur månadspaketet skapade jag ett enkelt litet bra-att-ha kort.

Tack för inspirationen och möjligheten att får vara gäst-DT. Hoppas att jag delar med mig lite av min skaparglädje!
kram, Marie
http://www.sockergrynet.se

1 kommentar:

Susanne H / snuffehar sa...

Åhh!!! Ursnygga layouter Marie!!