3.7.09

Flaskkort





Med dessa bilder skulle jag vilja visa hur man enkelt kan göra ett kort att hänga på vinflaskan när man ska på kalas. På ett cardstock ritade jag och klippte ut basen till kortet. Sedan vek jag ett mönsterpapper dubbelt, ritade av formen med den vikta kanten som ena sidan och klippte sedan ut det. Efter att jag fäst mönterpappret på stommen gjorde hål i både botten och ovansidan och satte en öljett i varje hål. När jag dekorerat med lite blommor och blingstenar och skrivit inuti kortet knöt jag ihop det med ett band genom öljetthålen. Blommorna fäster jag med glue dots.
.
Häpp, färdigt!
.
Material: Papper från October Afternoon och blingstenar från Kaiser. Blommorna fanns i min stora blomlåda. Alfabetet är "Chandelier" från QuicKutz liksom de två stansade blommorna.
.
Susanne H

1 kommentar:

Tiggy sa...

Så läckert!