7.7.09

När Kakan var en liten smula...


Den lilla tjejen på bilden är min lillasyster och deta är ett av de få fotografier från vår barndom där hon INTE gör en konstig min eller ser helt knasig ut. R är en svår bokstav för många barn så Kakin fick min syster heta å det blev sedan Kakan.

Här har jag använt mej av craftpapper som bas för själva layouten samt ett mönstrat blommigt papper från Cosmo Crickets senaste bröllops/kärleksserie, den lilla pappersettiketten med texten "Once upon..." kommer också från samma pappersserie. Pappret med röd kant som ser ut som en stor blankett eller lista kommer från Jenni Bowlin. Tagsen har nog inget särskilt märke men och de svarta halvpärlorna är från Kaiser.
De stora bokstäverna är Grungeboard målad med vit Crackle Paint och sedan smutsade med brun fluid chalk. De små bokstäverna är från Making memories och de har också fått sig en dos fluid chalk. Den stora "bracket:en" (heter det vekligen så?) har jag gjort själv av en bit svart Bazzil, först har jag målat den med Crackle Paint, sedan smetat på litelite vit färg och sen dessutom kletat dit lite ojämt med lack.

/ANNA

1 kommentar:

Alien Bling sa...

Jättesnygg! Jag gillar verkligen samlingen med halvpärlor, riktigt snyggt.