11.5.09

Hej på Er!
Jag har lyckats skapa lite iallafall och det med härliga papper och dekos från Brunsons och lite vad jag hittat i gömmorna. Den första är en dubbel-LO. Här har jag använt en skiss från den scrapträff vi anordnade i Haverdal den 25/4. Båda LOs är från samma skiss men där jag vridit skissen för den ena. (Skissen kan jag tyvärr inte visa.)


Material: Cardstock: Bazzill; Mönstrat:Three bugs in a rug "Snips & snails", Dream street paper Fresh "Invigorate", Fresh "Escape"; Dekorationer: Tag; Creative Imagination, Fragments; Tim Holtz "Ovals & circles, Overlay; Making Memories, Rubrik: Thickers "Shoe box", American Crafts, Övrigt: floss, knapp



Material: Cardstock: Bazzill, Mönstrat: Dream street papers Fresh "Invigorate", Fresh "Escape", Dekorationer: Fragments; Tim Holtz "Ovals & circles, Chipboard buttons: "Polka dot"; Jenni Bowlin, Stjärna "Metallic"; Creative impressions, Hjärtbling: Rhinestone Art, Blommor: Prima, Tag: Creative Imagination "Laundry Line"; MME. Övrigt: sammetsband, Chipboardbokstav, säkerhetsnålar, chalk:Chestnut roan, bling: Kaiser craft.

Det stora "G":et är en chipboard som jag "målat" med stämpeldyna och sedan lackat med 3D-lack. Effektfullt men syns inte så väl på bilden tyvärr.

Och därefter även en LO med kusinerna som "inviger" en sandlåda vid ett nytt bostadsområde i Bohuslän.



Material: Cardstock: Bazzill, Mönstrat: Dream street papers; Fresh "Escape", Fresh "Lighthearted", Fresh "invigorate", Dekorationer: Stjärna "Metallic"; Creative impressions, Chipboard buttons "Polka dot"; Jenni Bowlin, Övrigt: Band; organza, Bling; Kaiser craft, Alfabet; Pink Paisley, "Daiquiri"; American craft, Overlay, Journaling; Scallop notecard "Red", Jenni Bowlin.

Och här en detaljbild på bling och det som jag "sydde". Blingen har jag satt dit extra i papperets blommönster. Jag använde Bazzill In Stitch Templates som mall för hålen och sydde "järnet".... Jag använde organzaband som "tråd" vilket var lite klurigt men det gick med lite envishet....



Som vanligt har avfotograferingen av LOs lite mer att önska med kapade kanter och dyl. Jag håller verkligen med DT Tess om önskemål om tips för detta från Chiefen.....

Inga kommentarer: