24.5.09

Layout: Gertrud Viola Persson

Ja, det är min mormor... den lilla flickan längst till vänster på bilden.

Jag har använt mej av en vit och en svart cardstock från Bazzil samt två mönstrade papper från MakingMemories. de mönstrade papperna är nyinkomna i butiken. Spetsbandet under skolfotografiet är också från MakingMemories.
Labelholder och brads är från Reprint och bokstäverna från AmericanCrafts. De är svart vinyl och typsnittet heter Daiquiri.
Alla kanter är hackade och repade med en vass sax och sedan smutsade med fluid chalk i flera olika bruna nyanser.




Å så vill jag dela med mej ett tips.
Om man tittar noga på bilderna så ser man att porträttet till vänster är ett urklipp från det stora kortet. Jag har fått låna en masa gamla bilder och har helt enkelt fotograferat av orginalkortet, matat in i datorn och tillverkat porträttet genom att klippa ut det ur den stora bilden.
I det här sammanhanget tycker jag inte det gör så mycket att den bilden är suddig, jag menar... korten är från 1922. Efter att jag klippt ut Mormor ur klassfotot har jag helt enkelt framkallat som vanligt.
/ANNA

1 kommentar:

Annika sa...

Underbar Layout!
Kul att göra något med de gamla bilderna men utan att använda sig av "orginalet".