19.3.09

Nya alster...

...från nybliven DT-medlem Miss Muffin. Jag fick en bunt underbara bilder och dekorationer och har nu knåpat färdigt. Först skulle jag göra en presentations-LO av mig själv på 8 x 8. Det var svårt att få plats med allt..



Jag har använt papper från Basic Grey/Urban Praire: Meadow, Kettle, Morning Glory, Wild Flowers, Ladybug, från Graphic 45: Mary Mary quite contrary, från Sassafrass: Vintage Jummy/remember me, från October Afternoon: Picking Pumpkins, pratbubblan är från American Craft/Everyday. Sedan har jag tryckt dit chipboardträd från Maya Road som jag chalkat med Chestnut Roan, en flairknapp från American Craft och rub-ons från BG/Urban Praire, lite bling från Kaiser och kedjan från 7 gypsies, journaling från Elle och slutligen bokstäver från AC och Making Memories..phu..det mesta finns att köpa i shopen.

De 3 klänningarna är mina 3 döttrar och hunden är min ögonsten Polly (henne lär ni få se mycket av...)Min Darling finns med på ett hjärta och sedan har jag lite journaling bakom drag-etiketten: "Miss Muffin-en scrappande hundpsykolog som älskar att förvandla & trasa sönder mitt scrapmaterial. 3 rara döttrar och en högt älskad Darling". Det var jag det, sedan tyckte jag att även Polly kunde få en presentation och det höll hon med om:



Här har jag använt en rosa cardstock Dots som bakgrund och lite vintagespets från Mormor. Stämpeln är från shopen, jag har målat muffins mm med pennor från Zig/Brushable.Rub-ons från BG/Urban Praire, bling och pearls från Kaiser, pin från MM och thickers: chit chat.

Inte nog med detta, jag gjorde en LO om döttrarnas festande också. Jag tycker verkligen det är kul att de festar tillsammans med varandras kompisgäng:



Här har jag använt en grön cardstock Dots och vanlig vit o svart. Det mönstrade pappret från BG/Urban Praire:Wildflower och journaling från Jenny Bowlin. Pearls från kaiser och thickers: Jewelry box. Det mesta finns förstås i shopen!

Lo nr: 2 handlar om att alla individer faktiskt har något att berätta, bara vi tar oss tid att lyssna!



Det runda pappret är från My Little Shoebox, så även alla utklippta blommor och fåglar. Jag har också använt papper från Basic Grey/Urban Praire: Bittersweet peanut butter och petticoat. Notpappret är från Jenny Bowlin. En flairknapp från AC, blommor från Prima och thickers: Chit chat.

Vädret är plötsligt underbart så jag fick till ett vårkort:






och ett litet anteckningsblock att skriva upp scrapideér i!




Allt material till kort och note-block finns i shopen, utom några bokstäver på kortet, de är från Jenny Bowlin.

Nu hoppas jag ni fått lite inspiration att gå hem och klippa i era mönstrade papper.

// Marja/Miss Muffin

5 kommentarer:

Snor och Glamour sa...

Kanonfint Marja!!
Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Superhärliga och inspirerande LO:s! //Jenny i DT-teamet

Susanne H / snuffehar sa...

Så härligt glad inspiration!
Kram Susanne H

Annika sa...

Underbara alster! Riktigt strålar av kärlek.

Anonym sa...

Så mycket fint du har gjort!!!