19.3.09

Tolkat veckans skiss

Jag tyckte Susannes skiss i måndags var så inspirerande och därför gjorde jag en tolkning av den. Såhär blev det:




Ett roligt sätt att dekorera med band är att sätta dem på rad såhär. Jag har vikt några bandstumpar och häftat fast dem med häftklammer. Jag skrynklade en smal pappersremsa lite och häftade den över bandstumparna och avskutade med två filtblommor och en brad på toppen.



Jag drog även fram symaskinen och sydde en söm som dekoration.



Material:

Papper - vit cardstock, October Afternoon (Weathervane, Crunching leaves), Making Memories (Paperie, Greenhouse), Bazzill (Just the edge - brun)

Filtblommor - American Crafts (Green House)

Brad - foof*a*la (Bella collection)

Små bokstäver - My little shoebox (Mini alphabet stickers, apples)

Titeln är stansad med alfabeten Jolly och Magnolia från Quickutz.

Banden är lite blandat av det jag hade i min bandlåda.

//Susanne H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Super fint! Kul idé med banden. Ja, så roligt det är att vara med i DT gänget - jag inspireras! //Jenny

Anonym sa...

Så fiiiin LO och jätteroligt att du tyckte om min skiss. Kul att ha hittat en likasinnad vad gäller att sy på LO (hade dille på det tidigare)- fråga Sara ...../Susanne(DT skissmakare)