2.10.08

Halloweenkort av ANNAANNA

Hej alla!
Klart mitt första inlägg här ska handla om något lite läskigt... Jag älskar (snälla) monster, spöken å sånt. Att svart är en av mina favoritfärger kan nog ingen ta miste på, inte efter detta väldigt monokromatiska kort.


Jag har gjort ett 14x14cm kort i Svart cardstock från Bazzil. Det "ljussvarta" pappret är egentligen lite flammigt, fast svart, det heter Ebony och är från Basic Greys serie Ambrosia. Jag har hackat rätt rejält i kanterna runt om med en sax för att få fram den där ordentligt ruffiga känslan, lite fluidchalk i färgen Charcoil har jag duttat dit också. Fåglarna är från ett Quickutz dieset "Birds" och tråden de sitter på vanlig vit ScrappersFloss som jag smutsat ner med en svart stämpeldyna. Texten Halloween är Thickers i foam, typsnitt Daiquiri.
/ANNAANNA

1 kommentar:

Tettiz sa...

Wow. Så enkelt och stilrent men ändå så LÄCKERT!!! Tack, ANNAANNA - nu fick jag inspiration till mitt beställningsjobb jag har att göra idag!! :D