3.10.08

Årets första julkort

Nu när julpapperna börjat trilla in i butiken så går det helt enkelt inte att låta bli... I år blir det mycket fina papper och härliga mönster. Det är inte bara klassiskt rött-grönt-vit utan en massa annat fint också.
Här nedan ser ni ett kort där jag använt mej av en riktigt mörk cardstock från Bazzil. Under det mönstrade pappret har jag fäst ett ganska tunnt nästan vit kartongark som ram för att lyfta upp och fram mönsterpappret. Det bruna och blå pappret kommer från SassafrassLass serien heter Life is Beautiful och pappret "Starry Night". Jag har använt FluidChalk i färgen DarkBrown runt kanterna på både det ljusa och det mönstrade pappret för att få det att se lite slitet och lagom murrigt ut.
De vita snöflingorna är utstansade med en Quickutz die och några av dem är placerade på distanstejp för att få lite mer djup i kortet. Den blå texten är Thickers från AmericanCrafts och jag har dekorerat dem med lite Stickels i färgen FrostedLace. Stickels är alltid bra att ta till om man tycker att något behöver piffas upp och det finns i massor av färger, både såna som pasar till jul och sådana som är fina året om.
Inuti kortet har jag fäst ett stycke kartong i samma färg som ramen på framsidan. Detta då den bruna cardstocken är allt för mörk för att text sak synas bra + att det ger kortet ett mer arbetat intryck.
/ANNA

Inga kommentarer: