26.10.08

Lika fast olika...

Man kan göra väldigt olika kort fast med ungefär samma material. Här har jag gjort tre olika julkort med samma huvudmotiv och liknande dekorationer och ändå är korten inte likadana.

Snögubben är en stämpel från EatCakeGraphics som jag färglagt med ProMarkerpennor. All cardstock är från Bazzil. Det gröna mönstrade pappret på mittenkortet är också ett enfärgat Bazzilark som jag stämplat bruna snöflingor på och på så vis gjort eget mönsterpapper. Snöflingan och den runda God Jul-texten är båda stämplar från Inkido. Runt lite överallt har jag använt en glittrig penna från Sakura som verkligen blir pricken över i, synd att det inte syns på här. Runt alla kanter har jag smutsat ner med fluid chalk i färgerna "dark brown" och "chestnut roan".
På detaljbilden ser man hur jag jobbat i lager på lager och byggt upp med hjälp av distanstejp. Den utstansade snöflingan är förresten en Quickutz die.

Alla papper, både Bazzils och möntrat samt stämplarna och massor av härliga Promarkerpennor finns i butiken nu, det finns massa olika härliga Sakurapennor också.
Jag vill passa på och tipsa lite extra om EatCakeGraphicstämplarna som är helt underbara, både söta och lite tokroliga på en gång. Det finns både julstämplar och andra fina av det märket inne nu och gillar man små söta hundar finns det ett helt gäng stämplar med sådana motiv att välja på.
/ANNA

2 kommentarer:

MiaMaria sa...

Snygga kort :) Vad är det för stans eller die som använts till grenen?

Anonym sa...

miamaria: den är köpt utomlands