5.10.08

Rosa jukort

Rosa kanske inte är den första färg man tänker på när man hör ordet "julkort" men det går alldeles utmärkt att använda den färgen, se själva.

Jag har använt mej av en ljust rosa cardstock från Bazzil, samt en bit av ett ark vit till ramen under det prickiga. Det rosa prickiga pappret kommer från Karen Neuburger, serien heter Serenity och pappret "Danty Dots". De stora vita snöstjärnorna är en die från Quickutz och jag har placerat dem på distanser för att höja upp dem lite. De små snöstjärnorna samt texten är Thickers i foam, typsnitt Daiquiri. Det vita snöret som jag virat och knytit runt kortet är Scrappers Floss. Kanterna har jag skrapat med en liten vass sax för att få fram en lite ruffig känsla.

/ANNA

ps. Susannes skisser funkar finfint att göra kort av också, jag ska försöka mej på denna veckas tänkte jag.



Inga kommentarer: