11.4.09

Glad Påsk!

Jag beslöt mig för att göra lite nytt påskpynt. Jag bojkottade alla mina fjädrar (hur kul känns det om en fågel blivit ryckt levande? Heja Lagerhaus och Åhlens som oxå bojkottar!) och gjorde ett annorlunda påskris med blommor jag fick fick i mitt DT-paket.Jag hade ingen ståltråd hemma så jag fick slakta några fjädrar och använda ståltråden därifrån, sedan snurrade jag den runt blommorna och runt kvisten. Återvinning på hög nivå! Kvistarna är från en ratad svartvinbärsbuske som jag hittade i en skogsglänta:





Sedan fick jag blodad tand och satte lite ris utanför dörren:


I min återvinningsyra rotade jag bland mina scrapsaker och hittade något jag aldrig använder; en overlay från Hambly's som jag pyntade loss på. Jag använde framförallt papper från My Little Shoebox som jag fick i DT-kitet samt Basic Grey/urban praire, chipboardrester jag hade i lådan. Jag gjorde även dekorationer av spillbitar.
Bokstäver från Pink Paislee (rosa) och Basic Grey (gula).
Pratbubblorna är från ett papper från American Craft =) (me love).
Jag använde oxå rosa tårtpapper som jag köpt på Lagerhaus och ritade även några körsbär:






Den var jätterolig att göra och jag fick användning för massor av spillbitar. Efter detta lyckades jag få ut maximalt av DT-kitet genom att göra 3 "våriga" grattiskort:






Material/Kort 1: Cardstock, papper från BG/Urban Praire och chipboard från samma serie. Blad gjorde jag av cardstock, lite bling och Thickers/Jewelry Box

Kort 2: Cardstock, papper från BG/Urban Praire, chipboard och rub-on från samma serie. Ticket från Jenny Bowlin, journaling från Making Memories och Thickers/Felt.

Kort 3: Papper från jenny Bowlin och BG/Urban Praire, även chipboard från samma serie. Jornalingkant från MM, Thickers/Sprinkles och Tiny Alphas.

Det mesta hittar ni i shopen! Ha en fortsatt trevlig påsk, bli glad om du får besök av en påskkärring, de är på utdöende, tyvärr...läste jag. Hos oss fick Polly vara kärring!!

Kramiz från Miss Muffin

1 kommentar:

Susanne H / snuffehar sa...

Så kreativt! Hängmobilen är helt underbart läcker!