9.4.09

Påskägg

Jag har "altrat" ett helt vanigt färgglatt påskägg, ett sånt man kan köpa i nästan varenda butik såhär års.
Eftersom jag bara hade matt väggfärg hemma så fick det bli sådan som bas, tre lager behövdes på både in och utsidan för att det skule täcka ordentligt. Iom att jag använde en pensel som gav lite ränder så fick jag till en schysst struktur på ägget. Det bruna är fluid chalk som jag lekt lite med, längst kanterna och även lite över äggets yta.

Alla blad och blommor är fästa med stora gluedots och snurrorna är gjorda genom att jag virat blommornas stjälkar kring ett smalt penselskaft.

Rosorna finns att köpa hos Brunsons men de vita blommorna kommer från mina privata gömmor.

/ANNA


3 kommentarer:

Susanne H / snuffehar sa...

Wow så fint!

Sara sa...

Å allt godis är snart i Sara's mage ♥

Zarah sa...

Helt underbart vackert!!