11.4.09

Tre kort...

Jag fick material från butiken att skapa med och resultatet blev tre helt olika kort. Det första kortet är ett tackkort. Snart närmar sig student och konfirmation och då kan man göra egna tackkort, det jag har gjort går ju att anpassa efter vad det ska vara för tema. På ett studentkort ex kan man även använda en liten studentmössestämpel (som finns i butiken) och sätta ett foto på insidan av kortet.

Material: Ljuslila cardstock, mönstrat papper från Inkido "Ljusrosa Ida". "Tack för allt" stämpel från Reprint som jag har embossat på ett lite lätt transparent papper. Sedan har jag använt ett gem med en blomma på, det är bara att ta ett gem och fästa en dekoration på.



Mitt andra kort är ett födelsedags-kort till en 5-årig liten prinsessa. Överflöd av rosa... som det ska vara till små prinsessor...

Material: Rosa Bazzill Dotted Swiss. Min lilla "tårta" av papper är ett rosa prickigt från Inkido "Ljusrosa Prick" och det rutiga Inkido "Ljusrosa Ruta". Pappret som är "fyllningen" är ett vitt papper som jag klippt till med en figursax och sedan limmat dit en massa glitter. Tårtstämpeln kommer från Forma Hantverk och på dom har jag även använt glitter och Glossy Accents för lite mer effekt. Rosa pappersros, virkat band, rosa bokstäver från Making Memories, silvriga Blingstenar från Kaiser Craft. "Grattis på födelsedagen" stämpeln (som syns lite svagt på bilden) är från Reprint.



Mitt tredje kort är ett vårkort, "Fånga dagen".

Material: Vit Bazzill Embossed Cardstock. Gräset och ramen till fönstret är grön cardstock som jag har bearbetat med grön, brun och guldig stämpelfärg. Små rosa blommor, som har fått en liten klick vit Stickles, rosa pappersrosor och en metallram från Reprint. Fönstret är ett vitt halvtransparent papper som jag stämplat med en fjärilsstämpel från Forma Hantverk och "Fånga Dagen" som jag stämplat inne i metallramen är en del av en stämpel, även den från Forma Hantverk.

Malena

Inga kommentarer: