2.4.09

Spillbitar och krympplast




Minns ni när man gick i skolan och pillade med krympplast? Vi målade nåt fint motiv på en matt plastfilm och klippte ut det. Sen la vi dem på en plåt och värmde i ugnen. Plasten krympte och blev tjock, hård och blank och man fick en liten laminerad minibild.

Jag var på en minikurs på scrapträffen Summerscrap förra sommaren och då kom den gamla krympplasten fram igen. Det funkade alldeles utmärkt att stämpla och färglägga med ProMarker-pennorna på plasten. Vi värmde med varmluftspistol och vips hade man små söta plastgrunkor i sin hand.

Dessa har bara legat i en påse här hemma sedan dess och jag har inte vetat vad jag skulle göra med dem men så häromdan satt jag och gjorde några kort av spillbitar och jag fick syn på de där plastbitarna. Jag tog en, satte en gluedot på baksidan och fick en liten trevlig dekoration på mitt kort. Så där ser man hur gamla saker kan bli till nya idéer igen. Kul!

Papperna på kortet kommer från SEI och Cosmo Cricket. Stommen är kraft cardstock, en stor favorit för mig. För övrigt har jag ritat med en svart penna samt skrapat kanterna på det stora pappert. Baksidan på kortet är lite längre än framsidan och kanten har jag klippt med en mönstersax samt ritat lite med den svarta pennan här med.

//Susanne H

Inga kommentarer: