30.4.09

Muffins-glam

Mitt nya DT-paket var underbart, tyckte jag..tills jag upptäckte en stav med blått glitter från Pink Paislee. Vad hade min DT-mamma tänkt att jag skulle göra med den? Jag är inte så förtjust i vanliga blommor och sådant som glittrar men man behöver utmaningar för att utvecklas!!

Först gjorde jag en LO i starka färger med underbara papper från Making Memories: " Just Chillin". Stjärnpapper kräver såklart foto på en kommande stjärna:

Från shopen har jag använt: papper från MM "Just Chillin" Boy och även från Pink Paislee "Sweet Cakes Collection. Journaling & bingo card från Jenny Bowlin, overlay med stjärnor från My Minds Eye, thickers Chit Chat och stämpel Moment från Heidi Swapp. Slutligen också en liten fragment från Tim Holtz..även jag har fallit som en sten för dessa!

Från mitt eget förråd använde jag blingstjärnor och en stjärnstämpel från Inkido. Jag älskar den här blandningen av grönt och orange, mycket inspirerande!


På nästa LO var det så dags att experimentera med glitter då..jag hade jätteroligt, det var glitter överallt och alla efteråt, trots att det inte blev så mycket på LO´n... men lite glameffekt mår väl alla bra av:


Från shopen har jag använt mönstrade papper från Pink Paislee "Captivating" och"Fetching" samt ljusblå cardstock. Blått glitter, även det från PP, rub-ons från 7gypsies, beige vinylblomma från Maya Road, bokstäver från Doodlebug och fragments från Tim Holtz. Övrigt som vita blomma, clips, Pearls, bling, distress färg, grönt blad, brun ros, stämpel: Inside you can be anything är också från shopen.
Jag använde blad från kesolock som jag först lackade med Decoupagelack (hade inget annat hemma..men det funkar bra, även till fragments!) öste glitter på och vips hade jag en matchande dekoration. Sedan sprayade jag en vit blomma med ditresser och lackade kanterna på den och öste sedan glitter på kanterna och satte en brun ros i mitten. Nu helt besatt av att pyssla klippte jag 2 runda bitar mönstrat papper, den ena lite större än den andra, klippte isär den på 2 ställen, limmade sedan ihop dem och "tightade till det" så att de blev som skålar. Tryckte en bling i mitten och nu var min egen blomma färdig. Även här satte jag glitter på kanten runt om. Jag fortsatte på temat "göra egna dekorationer" och klippte ut sidor ur en gammal bok (Syster Lena gör karriär..om ni vill veta...), målade en bild med akvarellfärg som matchade det rutiga PP-pappret och limmade fast den på gammal vintage spets. Fotot är från julen 2008 och därför satte jag en fragment på texten 3-Flickornas julbok, för att förstärka jultemat. Den beiga vinylblomman hade en vit pärla som jag inte gillade så jag bytte ut den till en blå.

Från egen låda använda jag en folderstämpel från Studio Calico, bård längst upp från Cosmo Cricket och Tiny Alphas från Carolee Creations.


Jag gjorde en LO till på samma papper från Pink Paislee:

Från shopen: mönstrade papper från PP samt brun cardstock till fotomatta. Bokstäver från Doodlebug, journaling från Jenny Bowlin och stämpel från Catslife Press.

Från egen låda: Kraft cardstock och tickets från Tim Holtz, hundeben från You Do, fågel "Chipboard shapes" från Heidi Swapp och Tiny alphas från CC.

Ha en underbar helg med den plötsliga sommaren! Jag skall fortsätta scrappa med det här underbara paketet, to be continued...

//Miss Muffin

2 kommentarer:

Susanne H / snuffehar sa...

Ljuvliga papper och så mycket snyggt du skapat med dem!

Anonym sa...

Så härliga och kuliga LO:s du har gjort - jag blir såååå inspirerad. Scrapkram Jenny